Opisywany motor podobnie jak mniejszy model (GS 650GT) trafił do Polski z Holandii, w stanie oryginalnym. Posiadał zamontowaną owiewkę turystyczną montowaną głównie przez użytkowników tych motocykli za oceanem. Lakier i szparunki mimo upływu czasu zostały zachowane w bardzo dobrym stanie. Suzuki zostało wyprodukowane w 1981 roku. Do napędu tego jednośladu użyty został silnik czterocylindrowy o pojemności 843 cm3 i mocy 57 kW. Jednostka ta posiada dwa zawory na cylinder i chłodzona jest powietrzem. Zasilają ją cztery gaźniki podciśnieniowe Mikuni . Napęd jest przenoszony za pomocą wału kardana (wszystkie modele Suzuki  o oznaczeniu G). Na przełomie lat 70 i 80 tych motocykle tego typu sprzedawane były głównie na rynku amerykańskim. Podobnie jak w przypadku samochodów nie liczono się w USA ze znacznym spalaniem, opisywany model potrafi spalić nawet ok. 9,5 litrów benzyny na 100 kilometrów.

Przed renowacją

Przed renowacją

 

Suzuki GS 850 G jest bardzo potężnym i masywnym „krążownikiem”, posiada duży moment obrotowy co pozwala na rzadką redukcję biegów w trakcie jazdy. Skrzynia biegów dysponuje pięcioma przełożeniami, aktualny bieg jest wyświetlany na wskaźniku w konsoli.

Motor został rozebrany na czynniki pierwsze ze względu na pojawiającą się korozję na elementach nośnych (rama, wahacz, stópka centralna). Wszystkie te części zostały wypiaskowane i zabezpieczone podkładem akrylowym oraz lakierem . Elementy chromowane zostały oddane do galwanizerii w celu renowacji powłok. Wszystkie śrubki, sprężynki itp. zostały ocynkowane.

Demontaż

Demontaż

 

Po renowacji

Po renowacji

Podstawowe dane techniczne:

Pojemność silnika 843 cm3
Moc max. 57 kW przy 9000 1/min
Masa w stanie suchym 273 kg
Prędkość max. 208 km/h
Prędkość na 1 biegu 80 km/h
Prędkość na 2 biegu 110 km/h
Prędkość na 3 biegu 145 km/h
Prędkość na 4 biegu 176 km/h
Prędkość na 5 biegu 208 km/h
Zbiornik paliwa 22 l
Rezerwa 4,5 l
Spalanie 7,4 – 9,2 l/100km
Sprężanie nominalne 8 – 12 kg/cm2
Sprężanie dopuszczalne (min) 7 kg/cm2
Alternator 250 W
Świeca zapłonowa NGK B – 8 ES

Schemat instalacji elektrycznej