Przedstawiony egzemplarz to model POH z 1935 roku. Jest to marka bardzo rzadko spotykana na polskich drogach i zlotach. Konstrukcja motocykla jest bardzo podobna do motocykli angielskich z lat 20 i 30-tych. Motocykl ma silnik dolnozaworowy o pojemności 350cm3. Jednostka napędowa jest połączona z trzystopniową skrzynią biegów za pośrednictwem łańcucha napędowego oraz suchego sprzęgła.

Motocykl jak na swój wiek jest bardzo dobrze zachowany, a to za sprawą solidnej konstrukcji (błotniki tłoczone z blachy 3mm) oraz masywnej ramy z elementami odlewanymi. Większość elementów (lampa, manetki i dźwignie) jest wykonanych z mosiądzu. Również za pomocą mosiądzu łączone są wszystkie  elementy stalowe ramy i trapezu.

Oryginał :)

Oryginał 🙂

 

Silnik Terrota posiada cylinder i głowicę odlaną z żeliwa, jest to monolit tzw. „ślepak”. Fakt ten sprawił spore kłopoty z jego remontem, obecnie nie stosowane rozwiązanie technologiczne sprawiło iż większość zakładów wykonujących szlify cylindrów nie chciało podjąć się remontu cylindra. Spowodowane to było brakiem otworu przelotowego w cylindrze.  Obecnie stosowane obrabiarki  nie umożliwiającym obróbki mechanicznej tego typu konstrukcji.

 

Silnik

Silnik

Skrzynia biegów w tym motocyklu posiada trzy przełożenia, które można zmieniać za pomocą dźwigni zamontowanej na zbiorniku paliwa. Skrzynia smarowana jest smarem stałym.

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów

 

Składanie

Składanie

 

Efekt ciężkiej pracy

Efekt ciężkiej pracy