UWAGA !!!! Wiem, że ta WSK nie jest w 100% oryginalna – życie 🙂 Z resztą nie tylko ona.  Nie każdy pragnie aby jego motocykl był idealnym odwzorowaniem oryginału. Część właścicieli starych jednośladów ma w nosie oryginalność – ja to rozumiem i szanuję, lepiej mieć „wróbla w garści niż gołębia na dachu”  🙂

WSK to polska marka jednośladów, która zmotoryzowała nasz kraj. Żadna inna polska fabryka nie wyprodukowała tylu motocykli co Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku. Opisywany model produkowany był w latach 1959 – 1967. Wyprodukowano  114 761 egzemplarzy tego modelu.

WSK została wyprodukowana w 1962 roku i od nowości jest w rękach jednej rodziny. Po wielu latach zapomnienia przyszedł czas na kompleksową renowację.  Motor trafił do mnie w stanie rozkładu, był wyeksploatowany do granic możliwości. Kilka elementów nie było oryginalnych: kierownica, lampa przednia i tylna.  Stan motocykla przed renowacją miał istotny wpływ na koszty samego remontu. Wszystkie części mechaniczne należało wymienić na nowe.

 

WSK M06Z

WSK M06Z

Renowacja przebiegła jak zawsze według tego samego schematu. Motocykl został rozebrany i poddany wnikliwej ocenia. Części lakierowane zostały wypiaskowane i polakierowane lakierami akrylowymi (podkład, baza lakier bezbarwny). Na wszystkich elementach został położony nowy chrom. Wszystkie śruby i sprężyny zostały ocynkowane.

Prace blacharskie

Prace blacharskie

 

Silnik został zregenerowany: regeneracja wału, wymiana wszystkich łożysk, łańcuszka sprzęgła, zębatek itd. Zostały zakupione nowe felgi i chromowane szprychy, nowe dętki. Łatwiej wymienić rzeczy które nie zostały wymienione niż te nowe. Obecnie jest to praktycznie nowy motor, który będzie służył wiele lat swojemu właścicielowi. Poniesione nakłady finansowe są bez wątpienia swoistą lokatą kapitału; taki motor już nie traci na wartości. W raz z motorem zostały odrestaurowane dwa kaski „orzeszki” które świetnie nadają się na różnego rodzaju wystawy i zloty:) .

Montaż

Montaż

 

WSK M05Z

WSK M05Z

 

Podstawowe dane techniczne:

Pojemność silnika 123 cm3
Moc max. 4,8 kW (6,5 KM) przy 4850 obr/min
Masa w stanie suchym 98 kg
Prędkość max. 80 km/h
Spalanie 2,6 l/100km
Obciążenie dopuszczalne 150 kg
Moc prądnicy 28 W
Napięcie instalacji 6V

Schemat instalacji elektrycznej WSK M06